מהו יחס הנטישה ואיך מחשבים אותו?
יחס הנטישה (באונס רייט) הוא היחס בין מספר הביקורים שבהם המשתמש עזב את האתר מיד לאחר צפייה בעמוד אחד, לבין סך כל הביקורים באותו עמוד.
לדוגמה, אם ביום ישנם 100 ביקורים בעמוד ו-30 מהם לא המשיכו להמשך האתר, הגולשים יצאו מהאתר מאותו העמוד שהם נכנסו, אז יחס הנטישה – הבאונס רייט יהיה 30%.
איך מבינים מהו יחס נטישה "טוב"?
יש לזכור כי יחס נטישה נמוך הוא עדיף. ככל שהיחס נמוך יותר, כך סימן שהעמוד מצליח לשמור על עניין המשתמשים ולהוביל אותם לצפות בעמודים נוספים באתר.
חשוב לציין, יחס נטישה גבוה לא תמיד מרמז על בעיה – במקרים מסוימים, כמו עמודים עם מידע ממוקד מאוד, יחס נטישה גבוה עשוי להיות מקובל.
למה אנחנו מייחסים חשיבות לבאונס רייט?
גוגל כמנוע החיפוש המוביל בעולם, מחפש כיצד לשפר את תוצאות החיפוש שהוא מציג לגולשים – השאיפה של גוגל כמובן היא לספק את המענה הטוב ביותר לשאילתת החיפוש אותה הגולש הקליד. גוגל כמובן שחשוף לאחוזי הנטישה באתרים שלנו, ולכן ככל שיהיה לנו אחוזי נטישה טובים יותר, כך גוגל ירצה לקדם את התוכן שלנו בתוצאות החיפוש למיקומים גבוהים יותר, זאת כדי להשיג את מטרת העל העיקרית שלו שהיא להציג לגולש את התשובה הנכונה והטובה ביותר לשאלתו. הבאונס רייט עוזר לגוגל להבין האם התוכן באתר הוא איכותי בעיניי הגולש.
הבאונס רייט יכול לספר לנו האם הגולשים אוהבים את התוכן שלנו או להיפך, האם אנחנו צריכים לשפר את התוכן באתר.
פעולות שונות יכולות להיחשב לנטישה
- הקלקה על לינק לאתר אחר
- לחיצה על כפתור "חזרה"
- סגירת הדפדפן או הטאב
- הקלדת URL חדשה, או סשן טיימאוט (למשל, כאשר המשתמש עזב את הדפדפן פתוח אך לא ביצע פעולות במשך זמן ממושך).
איך לזהות ולפתור בעיות של יחס נטישה גבוה?
כאשר יחס הנטישה באתר גבוה, חשוב לבדוק האם הבעיה נפוצה בכל האתר או רק בעמודים מסוימים. אם הבעיה מופיעה בעמודים מסויימים, חשוב לנתח את ההבדלים בינם לבין שאר העמודים ולזהות מה גורם למשתמשים לעזוב, למשל – אם הדפים הללו אינפורמטיביים מאוד, ויש מהם נטישה גבוה, זה לאו דווקא רע, צריך לבדוק האם יש מהדפים הללו לידים, ומה זמן השהייה הממוצע בכל דף, מצד שני , אם זמן השהייה גם מציג נתון נמוך, יהיה אפשר להבין שהתוכן לא מספק, הדף לא מספיק מושך, הגולש נוטש מהר ומומלץ לשנות בעקבות זה את הדף – התוכן או העיצוב.
איך לשפר את יחס הנטישה באתר שלך
תחילה, חשוב להבין שתוכן איכותי ורלוונטי הוא המפתח. אם תוכן העמוד לא תואם את החיפוש שביצע המשתמש, סביר להניח שהוא יעזוב מיד. ודא שהתוכן באתר שלך מותאם באופן מדויק לקהל היעד שלך, התוכן צריך להיות מחלוק לפסקאות, מומלץ קצרות וקולעות, עם כותרות ברורות ומסבירות לגולש על מה הוא הולך לקרוא.
עיצוב האתר חייב להיות מושך ונוח לשימוש. עמודים שתופסים זמן רב לטעינה או עמודים שעיצובם מבלבל יכולים להוביל לנטישה מהירה.
חשוב להקפיד על מובייל – התוכן במובייל צריך להיות נעים לקריאה, קצר וקולע, אך עם זאת אינפורמטיבי בצורה שהגולש ישאר. הימנעו מבאגים במובייל שלפעמים קורים מעיצוב שמתייחס בעיקר לדסקטופ.
אפשר להתקין באופן זמני מערכות כמו Hotjar שמקליטות מסך ואת מסע הגולש באתר, כדי לנסות להבין היכן הבעיה נמצאת, בהקלטות תוכלו לראות מה הלקוח עובר ועושה באתר וללמוד מזה האם יש בעיות או מה לשפר.
להלן מספר שיפורים אפשריים:
- הפחתת השימוש בפופאפים ובלינקים חיצוניים: פופאפים יכולים להיות מפריעים ולגרום למשתמשים לעזוב את העמוד.
- תוכן טוב ורלוונטי: דאג לכך שהתוכן בעמודים יהיה מעניין ורלוונטי למשתמשים.
- שיפור זמן טעינת העמוד: העמודים באתר צרכים להיטען מהר, במיוחד במכשירים ניידים.
- הצגת התוכן בצורה נוחה ומובנת, כולל שימוש בתתי כותרות, רווחים בין פסקאות ותמונות.
- אופטימיזציה למילות מפתח רלוונטיות.
- עיצוב ידידותי ונגיש: הקפד על עיצוב נוח ופשוט שמזמין את המשתמשים להישאר ולגלוש באתר.
- קריאה לפעולה ברורה – צור קשר נגיש וברור, במקום לתת לו עוד אופציות לעבור לעמודים אחרים
לסיכום, שיפור יחס הנטישה באתר שלך דורש עבודה מתמדת והתייחסות למגוון גורמים. תוכן איכותי, עיצוב מושך ונוחות שימוש הם רק חלק מהמרכיבים החשובים. עקוב אחר הנתונים, התאם את התוכן והעיצוב לקהל היעד שלך, ואל תהסס לבצע שינויים כאשר הצורך נדרש.